ایمپلنت های دندانی
نوشته شده توسط : نت ابزار

ایمپلنت دندانی یکی از بهترین روش ها و مطمئن ترین روش ها برای افرادی است که دندان های خود را به هر دلیلی از دست داده اند و قصد جایگزینی آنها را دارند. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با ایمپلنت های دندانی آشنا کنیم و اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم.

ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت یک روش جایگزین برای دندان طبیعی و از دست رفته است. هر ایمپلنت از چند بخش تشکیل شده که بخش اصلی آن یک پیچ کوچک و معمولا از جنس تیتانیوم است. این پیچ در داخل استخوان فک کاشته می شود و در نقش ریشه دندان عمل می کند.

پس از کاشته شدن این پیچ کوچک که به آن در اصطلاح یک واحد ایمپلنت دندان گفته می شود سایر بخش های ایمپلنت نصب می شود. پس از کاشت کامل ایمپلنت، یک روکش دندان روی آن سوار می شود تا کاملا مشابه دندان واقعی شود.

همچنین درمورد ایمپلنت برای افراد سیگاری بیشتر بدانید.

کاندیدای جراحی ایمپلنت

برای اینکه متوجه شوید که آیا کاندیدای خوبی برای جراحی ایمپلنت هستید یا خیر بهترین کار مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی معتبر و مشاوره با یک متخصص و یا مشاور دز این زمینه است. پس از انجام معاینات پزشک به شما خواهد گفت که آیا ایمپلنت دندانی برای شما روش مناسبی است یا خیر.

در طی جلساتی که شما باید تحت معاینات پزشک باشید، پزشک معالج با کمک اشعه ایکس از فک شما تصاویری می‌گیرد و با کمک برسی هایی که روی آنها انجام می‌دهد، تراکم استخوان فک شما را می‌سنجد. با توجه به عدد به دست آمده پزشک به شما خواهد گفت که آیا ایمپلنت دندانی برای شما روش مناسبی است یا خیر.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به لمینت و هزینه آن کلیک کنید.

تفاوت های ایمپلنت های دندانی با دندان های واقعی

یک دندان واقعی از نظر ظاهری به 3 بخش تقسیم می شود. ریشه، طوق دندان و تاج دندان 3 بخش اصلی و ظاهری هر دندان واقعی هستند. ریشه توسط رباط پریودنتال به استخوان فک متصل می شود، طوق دندان در حد فاصل بین ریشه و تاج دندان است. این بخش در خط لثه قرار دارد. و تاج دندان آن چیزی است که بیرون از لثه ها مشاهده می شود.

یک ایمپلنت دندان که با روش جراحی در داخل استخوان فک کاشته می شود نیز تقریبا چنین ظاهری دارد. تنها تفاوت اصلی آن ها در زنده بودنشان است. دندان در مرکز و ریشه خود بافت زنده دارد اما ایمپلنت صرفا یک قطعه کوچک و فلزی است که وارد فک شده.

با این وجود، هم دندان واقعی و هم ایمپلنت هر دو عملکرد و ظاهر مشابهی دارند و هر دو برای بهبود گفتار و قدرت جویدن در نظر گفته می شوند.

سخن آخر

با توجه به تمامی نکاتی که در بالا ذکر شد باید بگوییم که شما باید یکسری باید ها و نباید ها را نیز قبل و بعد ازجراحی ایمپلنت دندان رعایت کنید، که از جمله آنها می‌توان به تغذیه بعد از ایمپلنت اشاره کرد که باید بسیار جدی گرفته شود. ما برای اینکه شما بتوانید اطلاعات مفید و کاربردی در این زمینه پیدا کنید، وبسایت خوب تهران دنتال ایمپلنت را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید اطلاعات بسیار خوبی را در این سایت به دست بیاورید.





:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: